جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی

جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی

بسیاری از مردم بر این باورند که می دانند روش درست بلند کردن اجسام سنگین چگونه است؛ اما وقتی هنگام بلند کردن یک جسم نه چندان سنگین به کمر خود آسیب می رسانند، به دانسته های خود شک می کنند. این مسئله بیشتر در هنگام اسباب کشی خود را نشان می دهد و معمولاً افراد به دلایل مختلفی که در اینجا به آن اشاره می کنیم دچار این گونه آسیب دیدگی ها شده و مشکلات زیادی را در طول این مدت تجربه می کنند.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

نکاتی برای محافظت از کمر و جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

قبل از هر چیزی باید بدانیم که بلند کردن اجسام سنگین و جابجایی آن در اسباب کشی کار افراد باتجربه و ماهر است. بهترین کار این است که انجام این گونه امور مانند بسته بندی اثاثیه منزل و حمل آنها را به شرکت های باربری معتبر بسپارید تا کارگران اسباب کشی وسایل سنگین را به درستی جابجا کنند.

ایستادن در وضعیت نامناسب، ایستادن طولانی مدت در زمان اسباب کشی می تواند موجب شود تا شکل ستون فقرات از نظر ساختاری و طبیعی تغییر کند تا این که در نهایت کمردرد را احساس کنید. برای جلوگیری از کمردرد در اسباب کشی می توانید از نحوه صحیح برداشتن اجسام آگاهی داشته باشید تا دچار صدمه نشوید.

کمردرد اسباب کشی

1- برای جلوگیری از کمردرد بهتر است عضلات خود را تقویت کنید.

به هنگام اسباب کشی، صرف نظر از خستگی و کلافگی های احتمالی، آسیب های فیزیکی زیادی ممکن است متوجه وسایل خانه و از آن مهم تر متوجه سلامت شما گردد که بعضی مواقع جبران ناپذیرند. یکی از آسیب های شایع در هنگام اسباب کشی، کمردرد است که به ستون فقرات و کمر فرد وارد می شود. بهترین راه برای محافظت از کمر، تقویت عضلات شکمی و لگن است.

پیشنهاد می کنیم حداقل شش هفته قبل از اسباب کشی خود، برنامه تقویت عضلات را شروع کنید. ورزش کردن به شما کمک می کند که وزن خود را کم کنید و به این ترتیب فشار اضافی از روی کمر برداشته می شود. البته توصیه می شود این کار را به کارگر اسباب کشی تهران که دارای تجربه و تخصص کافی می باشد بسپارید.

2- نفس عمیق بکشید.

هنگامی که شما نفس عمیق بکشید، این عمل موجب تقویت و محافظت از ستون فقرات کمر شما می شود.

3- کارهای سخت را به دیگران واگذار کنید.

یکی از راه های خوب برای اجتناب از کمردرد، واگذار کردن کارهای سخت به افراد دیگر است. به عبارت دیگر، کارهایی را که باعث کمردرد شما می شود را با استخدام بابری ها، به آن ها واگذار کنید. علاوه دشواری های بر حمل اثاثیه، بسته بندی لوازم شرکت یا خانه نیز اصول خاص خود را دارد که نیازمند کمک گرفتن از افراد متخصص است.

4- هرگز دولا نشوید.

برای بلند کردن اجسام سنگین از زانوهای خود کمک بگیرید نه از کمر. زانوها به علت منعطف بودن، فشار ناشی از بلند کردن وسایل سنگین را در بدن کاهش می دهند و در نتیجه به کمر آسیبی وارد نمی شود. طرز صحیح خم شدن و بلند کردن اجسام بدین گونه است که باید در مرحله اول بنشینید و سپس جسم را بردارید و در راستای زاویه ستون فقرات از جای خود بلند شوید و هرگز دولا نشوید.

کمردرد حمل اثاثیه

5- استفاده کردن از کارتن اسباب کشی

توجه داشته باشید که وزن بسته ها به گونه ای باشد که تعادل در بین کارتن پخش شود و ناموزون نباشد. موزون نبودن باعث به وجود آمدن عدم تعادل وزن بسته در هنگام جابجایی می شود و به یک سمت از بدن فشار بیش تری وارد می شود. این امر موجب بروز کمردرد می شود.

6- استفاده از تجهیزات حمل

استفاده از تجهیزات مخصوص حمل بار مانند چرخ دستی باعث می شود فشار کم تری به کمر شما وارد شود.

7- به بالا نگاه نکنید

هنگام بلند کردن وسایل، به سمت روبروی خود نگاه کنید. هرگز برای بلند کردن و جابجایی جسم سنگین به سمت پایین و یا جسم نگاه نکنید. این کار باعث می شود فشار زیادی را به ستون فقرات و گردن خود وارد کنید.

جلوگیری از کمردرد

8- وزن اجسام را در مرکز بدن متمرکز کنید.

سعی کنید وزن اجسام را در هنگام بلند کردنشان در مرکز بدن خود متمرکز کنید تا بتوانید آن را آسان تر جابجا کنید. تا حد ممکن بسته ها را به خود بچسبانید. برای اثبات مهم بودن این کار، یک بار وسیله ای را در فاصله 10 سانتی متری از شکمتان نگه دارید تا متوجه سخت بودن و آسیب رسان بودن این کار نسبت به چسباندن به بدن شوید.

9- از خدمات شرکت های باربری معتبر استفاده کنید.

در صورتی که اسباب کشی توسط افراد متخصص و کارگر برای جابجایی وسایل منزل انجام شود می توان انتظار داشت که کارها به بهترین شکل ممکن انجام می شود و از آسیب دیدن شما جلوگیری می شود.

برخی از خدمات مهم شرکت نیکا پک

  • بسته بندی لوازم منزل برای اسباب کشی
  • بسته بندی لوازم شرکت
  • حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان توسط افراد مجرب و کاربلد
  • اجاره انبار برای وسایل منزل

شرکت نیکا پک با استفاده از تجربه و تخصص کارگر باربری غرب تهران، به یاری شما خواهد آمد تا اسباب کشی راحت و بدون دردسری را داشته باشید.

سایر مقالات نیکا پک

شرکت بسته بندی اثاثیه منزل
بسته بندی اثاثیه منزل
بسته بندی اثاثیه منزل یکی از مراحل مهم در اسباب کشی، بسته بندی اثاثیه منزل است که اگر به درستی انجام ...
ادامه مطلب
انتخاب بهترین ماشین حمل اثاثیه
راهنمای انتخاب بهترین ماشین حمل اثاثیه
یکی از مهم ترین نکات هنگام بسته بندی اثاثیه منزل و حمل آنها، انتخاب کامیون می باشد زیرا عدم انتخاب درست ...
ادامه مطلب
تفاوت باربری و اتوبار
تفاوت باربری و اتوبار چیست؟
باربری و اتوبار دو کلمه رایج در بازار حمل و نقل است. اگرچه این دو کلمه اغلب به عنوان مترادف به ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱