نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

اسباب کشی مراحل مختلفی دارد که هر کدام از این مراحل اهمیت خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید یک اسباب کشی موفق و بدون دردسر داشته باشید باید تمامی این مراحل را به طور کامل انجام دهید. یکی از مهم‌ترین این مراحل بسته بندی وسایل شکستنی می‌باشد. فرقی نمی‌کند که در چه خانه‌ای زندگی می‌کنید؛ در بسیاری از خانه‌ها انواع زیادی از وسایل شکستنی وجود دارد که جابجایی آن‌ها کار سختی بوده و نیاز به حساسیت زیادی دارد.
اگر می‌خواهید بیشتر با نحوه بسته بندی وسایل شکستنی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. نیکا پک یکی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های بسته بندی در تهران است که بسته بندی وسایل شکستنی شما در زمان اسباب کشی را به شکلی حرفه‌ای انجام می‌دهد.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

اهمیت نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

مهم‌ترین سوالی که دراین‌رابطه وجود دارد این است که چرا آن‌قدر بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی اهمیت دارد؟ وسایل شکستنی بسیار حساس هستند. این وسایل که از شیشه درست شده‌اند مقاومت کمی در برابر ضربه دارند و در صورت برخورد به یکدیگر به‌سرعت می‌شکنند.

از طرف دیگر این وسایل امروزه قیمت بالایی داشته و خرید دوباره آن‌ها برای بسیاری از افراد مقدور نیست. به همین دلیل زمان بسته بندی اثاثیه منزل که جابجایی با تکان‌های زیادی انجام می‌شود باید این وسایل را به بهترین شکل بسته بندی کنید تا علاوه بر کثیف نشدن، آسیبی نیز به آن‌ها وارد نشود.

اهمیت نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

چگونه ظروف شیشه‌ای و سرامیکی را بسته بندی کنیم؟

اما می‌رسیم به مهم‌ترین بخش مقاله یعنی بررسی نحوه بسته بندی ظروف شیشه‌ای و سرامیکی. ظروف شیشه‌ای و سرامیکی از مهم‌ترین ظروفی هستند که علاوه بر تأثیر فوق‌العاده در زیبایی سفره و دکوراسیون، در مهمانی‌های زیادی استفاده می‌شوند.

به همین دلیل یک کارگر بسته بندی اثاثیه منزل برای ایمنی آن سعی می‌کنند به بهترین شکل آنها را بسته بندی کند. برای این که از شکستن این ظروف جلوگیری کنید بهتر است با کمک انواع نحوه بسته بندی وسایل شکستنی، امکان آسیب دیدن به این وسایل را کمتر کنید. مهم‌ترین نکاتی که برای این کار وجود دارد شامل موارد زیر هستند:

  • انتخاب جعبه‌های کوچک‌تر
  • ورق پلاستیک حباب‌دار و کاغذ بسته بندی در پایین جعبه
  • پوشاندن و پر کردن ظروف با کاغذ
  • پر کردن فضای خالی با نایلون حباب‌دار، بالشتک هوا و…

آموزش بسته بندی بشقاب و لیوان

بشقاب و لیوان از مهم‌ترین اسباب در یک‌خانه هستند. این لوازم شیشه‌ای علاوه بر کاربردهای منحصر به فردی که دارند زیبایی خاصی نیز به سفره هر ایرانی اضافه می‌کنند. این موضوع باعث شده تا جابجایی صحیح و دوری از آسیب رسیدن به این وسایل اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی مانند بشقاب و لیوان به گونه‌ای است که نیازمند رعایت‌کردن نکات زیر می‌باشد:

  • قراردادن عمود بشقاب‌ها
  • پوشاندن فضای بین بشقاب با روزنامه یا سلفون
  • پیچاندن لیوان‌ها با کاغذ بسته بندی
  • قراردادن کاغذ مچاله شده در لیوان‌ها

بسته بندی بشقاب

بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

از دیگر وسایل بسیار مهم و ارزشمندی که در هر خانه‌ای وجود دارد تلویزیون می‌باشد. تلویزیون‌های امروزی تفاوت بسیار زیادی نسبت به تلویزیون‌های قدیمی دارند. این وسیله برقی شکستنی است و مقاومت کمی نسبت به ضربه و خط‌وخش دارد.

به همین دلیل برای جابجایی صحیح تلویزیون و جلوگیری از هزینه‌های زیادی تعمیر آن باید هنگام اسباب کشی این وسیله برقی را به‌خوبی بسته بندی کنید. برای بسته بندی وسایل شکستنی مانند تلویزیون می‌توانید از کارتن خود این دستگاه استفاده کنید. این کارتن پر از یونولیت و بخش‌های محافظ است که تلویزیون را در برابر ضربه مقاوم می‌کند.

نحوه بسته بندی وسایل حساس برقی

علاوه بر تلویزیون، وسایل برقی زیادی در هر خانه‌ای وجود دارند که مانند توجه به نحوه بسته بندی وسایل شکستنی حساس بوده و آسیب رسیدن به آن‌ها تنها با یک ضربه کوچک باعث هزینه‌های تعمیر بالا خواهد شد. همین امر موجب شده تا بسته بندی وسایل شکستنی و برقی حساس مانند توستر، تجهیزات کامپیوتری و… در زمان اسباب کشی بیشترین اهمیت را داشته باشد.

چگونه قاب عکس شکستنی را بسته بندی کنیم؟

قاب عکس در هر خانه‌ای وجود دارد. بعید است که در خانه شما یک قاب عکس شیشه‌ای که اهمیت زیادی نیز برای شما دارد یافت نشوند. این قاب در برابر ضربه بسیار ضعیف است؛ زیرا بخش جلویی آن شیشه‌ای بوده و قاب آن نیز از چوب نازک است.

به همین دلیل باید زمان اسباب کشی این وسیله را به‌خوبی پیچانده و طوری درون جعبه قرار دهید که آسیبی به آن وارد نشوند.می‌توانید با پیچیدن این وسیله در کاغذ، روزنامه، پتو و نایلون حباب‌دار از ضربه دیدن به آن جلوگیری کنید.

نکاتی مهم برای نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

اگر می‌خواهید اسباب کشی خود را بدون هیچ خسارتی به ثمر برسانید، باید نحوه بسته بندی وسایل شکستنی خود را به بهترین شکل انجام دهید. جهت این کار می‌توانید از نکات زیر بهره ببرید:

  • استفاده از کارتن‌های کوچک برای بسته بندی دقیق‌تر و تکان کمتر وسیله
  • استفاده از کارتن‌های محکم و ضخیم
  • محکم کردن کارتن با نوارچسب و چسب پهن شیشه‌ای
  • استفاده از جداکننده برای وسایل شیشه‌ای و سرامیکی مانند بشقاب، لیوان، کاسه و…
  • پر کردن وسایل شیشه‌ای تو خالی به‌وسیله کاغذ مچاله شده
  • لیبل زدن روی جعبه وسایل شکستنی
  • استفاده از چسب برای محکم کردن وسایل
  • بهره گیری از کارگر تخلیه بار برای خالی کردن امن تر بار

بسته بندی لوستر و لامپ به چه شکلی است؟

در هنگام توجه به نحوه بسته بندی وسایل شکستنی، کمتر موقعی پیش میاید که زمان اسباب کشی لامپ را نیز به خانه جدید انتقال دهید. تنها در مواقعی این موضوع پیش میاید که لامپ روی لوستر بوده یا یک لامپ خاص می‌باشد. برای جلوگیری از آسیب به لامپ و لوستر باید زمان اسباب کشی از بهترین روش‌های نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای بسته بندی آن‌ها استفاده کنید. باید این وسیله را به بهترین شکل و توسط مقدار زیادی از کاغذ و نایلون حباب‌دار بسته بندی کنید تا مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشند.

بسته بندی لوستر

سخن پایانی

وسایل شکستنی را می‌توان از مهم‌ترین وسایل در هر خانه که از حساسیت بالایی نیز برخوردار هستند نام برد. این وسایل در برابر ضربه و آسیب مقاومت فوق‌العاده کمی دارند و همین موضوع نیز موجب شده تا در زمان جابجایی و اسباب کشی انجام انواع نحوه بسته بندی وسایل شکستنی اهمیت زیادی داشته باشد.

در این مقاله هر چیزی که نیاز بود در رابطه با نحوه بسته بندی وسایل شکستنی بدانید با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید با کمک شرکت نیکا پک علاوه بر استفاده از خدمات باربری و اسباب کشی، از خدمات بسته بندی وسایل شکستنی و حساس نیز استفاده کنید.

سایر مقالات نیکا پک

کارگر خالی اسباب کشی
کارگر خالی اسباب کشی
یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای تعویض خانه و جابجایی انجام دهید، اسباب کشی است. اگر تابه‌حال اسباب کشی انجام ...
ادامه مطلب
اسباب کشی در دوران کرونا
اسباب کشی در دوران کرونا
این روزها به دلیل وجود معضلی جهانی به نام ویروس کرونا بسته بندی و اسباب کشی وسایل منزل با مشکلات جدی ...
ادامه مطلب
بهترین روش اسباب کشی
بهترین روش اسباب کشی
انجام روند اسباب‌کشی همواره می‌ تواند با مشکلات و چالش‌ های مختلفی همراه باشد که برای بسیاری از ما خسته کننده ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱