بسته بندی یخچال در اسباب کشی

بسته بندی یخچال در اسباب کشی

یکی از مسائل مهم در اسباب کشی، حمل و جابجایی وسایل سنگین علی الخصوص یخچال می باشد. همانطور هم که میدانیم؛ یخچال یکی از وسایل گران قیمت در هر خانه ای بوده و جابجایی آن نیز امری بسیار سخت است و به همین خاطر بسیاری از افراد برای این کار از افراد ماهر کمک می گیرند. از این رو نیاز است که در زمان بسته بندی اثاثیه منزل به منظور اسباب کشی و جابجایی، تمامی نکات ایمنی را رعایت نموده و کاملاً اصولی این کار صورت گیرد. به همین خاطر در این مبحث، در مورد نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی نکاتی را بیان می کنیم.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

نکاتی در مورد حمل یخچال

پیش از پرداختن به جابجایی توسط کارگر حمل یخچال نکاتی را باید در مورد حمل و بسته بندی یخچال در اسباب کشی در نظر بگیریم از جمله:

1- چند ساعت قبل از اسباب کشی یخچال را از پریز خارج کنید.

2- کلیه مواد را از یخچال خارج کنید (برای اطمینان بهتر است چند روز قبل از اسباب کشی مواد غذایی زیادی برای یخچال خریداری ننمایید تا خوراکی های درون یخچال مصرف شوند).

3- تمامی قفسه ها را از یخچال جدا کنید.

4- اگر یخچال دارای برفک است باید حتماً تمیز شود چون ممکن است در هنگام اسباب کشی باعث خیس شدن بقیه لوازم شود.

5- اگر یخچال دارای سیستم یخ ساز باشد، باید آن را از منبع آبی که به آن متصل است جدا کنید.

6- بهتر است داخل یخچال قبل از بسته بندی تمیز شود.

7- کابل برق یخچال جمع شده و آن را به پشت یخچال با چسب وصل نمایید.

8- درب یخچال و فریزر را چسب کنید تا در هنگام جابجایی باز نشوند.

9- دور یخچال را با بابل رپ و یا فوم ضربه گیر برای جلوگیری از آسیب دیدگی به شیوه ای مناسب و به طور محکم بسته بندی گردد.

10- پیچ های قابل تنظیم در زیر یخچال و فریزر کامل بسته شوند.

بسته بندی یخچال

نکته: اگر یخچال نو و پلمپ باشد با کارتن مخصوص خود و پلمپ شده حمل می شود در غیر این صورت نباید با کارتن یا پلاستیک بسته بندی شود و توسط کارگران با پتو پیچیده می شود.

  • در هنگام جابجایی به صورت عمودی حمل شود (در صورتی که در هنگام جابجایی یخچال مجبور شده باشید که آن را به صورت افقی حمل کنید بعد از این که در جای مورد نظر ثابت شد 24 ساعت آن را روشن نکنید).
  • بعد از جابجایی حدود 2 تا 3 ساعت آن را به برق وصل نکنید (این امر می تواند روغن و مایع یخچال و فریزر شما را به کمپرسور بازگرداند و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کند. بعد از روشن کردن فریزر و یخچال، حدود سه روز زمان می برد تا یخچال به درجه حرارت مطلوب و خنک خود برسد و کاملاً قابل استفاده شود).

در هنگام بسته بندی توسط کارگر بسته بندی اثاثیه منزل، برای بسته بندی یخچال در اسباب کشی، یک کارتن مناسب که کل یخچال را پوشش دهد باید تهیه کنید، اگر شما کارتن یخچال را نگه داشته اید بی شک خیلی مطمئن تر بسته بندی می کنید و با خیال راحت می توانید یخچال را جابجا کنید. کارتن مخصوص خود یخچالها به دلیل طراحی بر حسب اندازه و بالا بودن ضخامت بسیار مناسب تر از دیگر کارتن ها هستن که شاید پیدا کنید یا نه.

برای بسته بندی یخچال در اسباب کشی توسط کارگر حمل بار سنگین با کارتن بهتر است کارتن را از بالای یخچال وارد کنید و سپس آن را با طناب یا چسب پهن سفت کنید. اگر یخچال داخل کارتن حرکت می کند بهتر است در داخل و دور آن پتو قرار دهید تا سفت نباشد. سفت بودن مشکلات زیادی را در هنگام بارگیری در خودرو یا حتی پایین آوردن از پله برای شما به وجود می آورد.

در قدم آخر نیز سعی کنید یخچال را جزو اولین وسایلی قرار دهید که داخل خودرو حمل بار قرار می‌گیرد. یخچال را حتماً  به صورت عمودی قرار داده و از پتو برای کنار آن استفاده کنید.

جابجایی یخچال در اسباب کشی

استفاده از چرخ دنده برای حمل یخچال

استفاده از چرخ دنده، یکی از راه های مناسب برای جابجایی یخچال است و بی نهایت حمل یخچال را آسان می کند (مخصوصاً در آپارتمان های چند طبقه). یخچال بعد از بسته بندی و حمل باید به آرامی از شیب کامیون یا خاور رد شود.

سخن پایانی درباره بسته بندی یخچال در اسباب کشی

شرکت نیکا پک با بهره گیری از افراد متخصص در تیم باربری خود، خدمات بسته بندی یخچال در اسباب کشی را به صورت کاملاً حرفه ای برای مشتریان خود ارائه می دهد و شما می توانید در صورت نیاز به اسباب کشی، خدمات ما را مورد بررسی قرار دهید.

سایر مقالات نیکا پک

اشتباهات باربری و اسباب کشی
اشتباهات باربری و اسباب کشی
در هنگام باربری و اسباب کشی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوید که موجب وارد شدن خسارت روی وسایل و همچنین ...
ادامه مطلب
کارگر اسباب کشی تهران
کارگر اسباب کشی تهران
در صورتی که ساکن تهران هستید و می‌خواهید خودتان اسباب کشی خود را انجام دهید یا هنگام اثاث کشی نیاز به ...
ادامه مطلب
کارگر تخلیه بار
کارگر تخلیه بار
در صورتی که شما هم از آن دسته کارفرمایانی هستید که نیازی به اسباب کشی کامل توسط باربری را ندارید، می‌توانید ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱