انواع ماشین های اتوبار

انواع ماشین های اتوبار

شرکت های اتوبار در حال حاضر با افزایش حوزه های خدماتی خود، انواع ماشین های حمل و نقل مختلفی را ارائه می دهند. در این مقاله با انواع ماشین های اتوبار و راهنمایی انتخاب بهترین آن همراه نیکا پک باشید.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

انواع ماشین های اتوبار کدام است و چگونه ماشین مناسب را انتخاب کنید؟

در زمان دریافت خدمات باربری، انتخاب وسیله نقلیه مناسب یکی از مراحل بسیار مهم و کلیدی است. انواع ماشین های اتوبار برای شرایط مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند و بسته به نیازتان باید سراغ یکی از آنها بروید.

انتخاب ماشین مناسب برای این کار باعث می شود تا بتوانید روند حمل و نقل وسایل توسط اتوبار تهران را به صورت ایمن و در کمترین زمان ممکن انجام از طرفی تاثیر وسیله نقلیه روی قیمت نهایی خدمات باروری باعث می‌ شود تا بدست آوردن آگاهی کافی در این زمینه برای مشتریان ضروری باشد.

در ادامه این مطلب متخصصان ما در سایت نیکا پک اطلاعات لازم برای آشنایی با انواع ماشین های حمل بار را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آشنایی با انواع ماشین های اتوبار

قبل از همه چیز بهتر است آشنایی با انواع ماشین های حمل بار را در اولویت قرار دهید. به طور کلی می توان تمامی وسایل مورد نیاز برای حمل و نقل را در سه دسته بندی اصلی تقسیم کرد که عبارتند از:

● وسایل نقلیه حمل بار سنگین
ماشین هایی مانند تریلی تانکر فاو، کمپرسی، کفی، کامیون چادری سه محور، کامیون ۲۰ تن، ترانزیت یخچالی، کامیون ده تن، ترانزیت معمولی و تریلی در این دسته بندی قرار می گیرند.

● وسایل نقلیه حمل بار نیمه سنگین
ماشین هایی مانند کامیونت، ماشین باربری ایسوزو، هیوندا، خاور و کامیون های نیمه سنگین در این دسته قرار می گیرند.

● وسایل نقلیه حمل بار سبک
در این دسته ماشین هایی مانند وانت پیکان، وانت پراید، نیسان و… قرار دارند.

هر کدام از این وسایل نقلیه در شرایط خاصی کاربرد دارند و بهتر است با هر کدام از آنها به صورت جداگانه بیشتر آشنا شوید. در ادامه مهمترین وسایل نقلیه مخصوص حمل بار را خدمت شما معرفی کرده و توضیحاتی را در خصوص آنها به اشتراک می گذاریم.

مطالب مرتبط: راهنمای انتخاب بهترین ماشین حمل اثاثیه

استفاده از نیسان برای حمل بار

نیسان به عنوان یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد برای خدمات باربری شناخته می‌ شود. این خودرو را می‌ توان در دسته بندی ماشین های میان رده برای حمل و نقل قرارداد.

چرا که امکان جابجایی بار های سبک و نیمه سنگین با استفاده از این ماشین ها وجود دارد. در شرایطی که استفاده از وانت بار برای ما گزینه مناسبی نیست و از طرفی وسایل نقلیه بزرگتر مانند کامیون نمی ‌توانند پاسخگوی نیاز ما باشند، نیسان بهترین گزینه خواهد بود.

امکان رفت و آمد در محیط های شهری برای نیسان به راحتی فراهم است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. از سوی دیگر باربری با استفاده از این وسایل نقلیه مطمئن و سریع انجام می شود.

استفاده از وانت بار برای باربری

انواع وانت دار که به شکل بدون اتاق و اتاق دار برای حمل و نقل وسایل مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ابعاد کوچکتری هستند و از همین رو برای حمل و نقل وسایل با حجم و وزن پایین‌ تر کاربرد دارند.

استفاده از وانت بار برای حمل و نقل بار در فضای درون شهری می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. بسته به نوع این وسایل نقلیه آنها توانایی حمل بار هایی بین ۱۰۰ کیلو تا ۴ تن را دارند.

قطعات این وسایل نقلیه به راحتی در دسترس همگان قرار می‌ گیرد و قیمت پایین به همراه استهلاک کم آنها باعث شده تا گزینه های خوبی برای انجام خدمات باربری باشند.

از سوی دیگر انتخاب وانت بدون اتاق یا اتاق دار نیز روی روند نهایی باربری تاثیر گذار است و از همین رو باید قبل از انتخاب وسیله نقلیه این مورد را مشخص کنید.

استفاده از کامیونت برای حمل بار

کامیون یا کامیونت یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه برای انجام خدمات باربری است. امکان حمل و نقل بار های بین ۱ تا ۱۲ تن باعث شده تا این ماشین‌ ها گزینه های بسیار مناسبی برای حمل و نقل های درون شهری و برون شهری باشد.

انواع کامیون مخصوص حمل و نقل وسایل دارای اتاق سقف دار هستند که باعث می‌ شود وسایل شما در برابر عوامل محیطی گوناگون در زمان حمل و نقل ایمن بماند.

روند حمل و نقل مطمئن با این وسایل نقلیه اجازه می دهد تا برای حمل و نقل بار هایی با حجم بالاتر بتوانیم از آنها استفاده کنیم. ماشین های مانند خاور بنز ۶۰۸، ایسوزو، هیوندا و… از محبوب ترین انواع وسیله نقلیه سنگین برای انجام باربری هستند.

مطالب مرتبط: حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان

چطور وسیله نقلیه مناسب برای حمل بار را انتخاب کنیم؟

بعد از آشنایی با انواع ماشین های حمل بار نوبت به این موضوع می‌ رسد که چطور وسیله نقلیه متناسب با نیاز خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنیم. برای داشتن انتخاب بهتر نیاز به در نظر گرفتن پارامترهای گوناگونی دارید که در ادامه این موارد را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

● زمان انجام باربری
بسته به فصل مورد نظر برای انجام فعالیت‌ هایی مانند اسباب کشی باید به نوع وسیله نقلیه مورد نظر خود توجه کنید. برای مشاوره درباره زمان انجام حمل بار بهتر است با شماره کارگر اسباب کشی در ارتباط باشید.

به عنوان مثال در شرایط نامساعد آب و هوایی که شاهد بارش باران یا برف هستیم، استفاده از وسایل نقلیه دارای اتاق و سقف می تواند گزینه بسیار بهتری باشند. از سوی دیگر فراموش نکنید که عدم توجه به این نکته باعث خسارت بیشتر خواهد شد.

● توجه به جاده یا مسیر مورد نظر برای حمل و نقل وسایل
نوع وسایل نقلیه که برای انجام حمل و نقل در مسیرهای شهری یا برون شهری مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت خواهد بود. از همین رو وسایل نقلیه سبک مانند وانت می توانند گزینه های بهتری برای حمل و نقل وسایل در مسیرهای شهری باشند.

از سوی دیگر انتخاب ماشین های باربری سنگین برای حجم های بالا و مسافت‌ های دور قطعا انتخاب بهتری است.

● حجم و نوع بار
بسته به حجم بار، نوع وسیله نقلیه مورد نظر متفاوت خواهد بود. از همین رو بهتر است وسیله نقلیه را به گونه ای انتخاب کنید که با کمترین تعداد دفعات رفت و آمد روند حمل و نقل وسایل توسط کارگر تخلیه بار را به اتمام برسانید.

● بودجه مورد نظر
هزینه حمل و نقل با استفاده از وسایل نقلیه سنگین به مراتب بیشتر از وسایل نقلیه سبک است. پس باید انتخاب وسیله نقلیه به گونه‌ ای باشد که تا حد ممکن هزینه‌ های خدمات باربری را کاهش دهد.

سخن نهایی

بهتر است قبل از دریافت خدمات باربری حتماً با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت کنید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

از سوی دیگر وقتی شرکت باربری مورد نظر شما انواع ماشین های اتوبار را در اختیار داشته باشد، راحت تر می توانید به وسیله نقلیه متناسب با نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

کارشناسان ما در سایت نیکا پک می توانند مشاوره های لازم برای انتخاب وسیله نقلیه مورد نیاز جهت حمل و نقل را در اختیار شما بگذارند. برای استفاده از سیستم مشاوره رایگان می توانید در هر ساعت از شبانه روز، با ما تماس بگیرید.

سایر مقالات نیکا پک

کارگر بسته بندی اثاثیه منزل
کارگر بسته بندی اثاثیه منزل
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هر کسی در رابطه با اسباب کشی بررسی کند این است که اسباب کشی را ...
ادامه مطلب
بسته بندی یخچال در اسباب کشی
بسته بندی یخچال در اسباب کشی
یکی از مسائل مهم در اسباب کشی، حمل و جابجایی وسایل سنگین علی الخصوص یخچال می باشد. همانطور هم که میدانیم؛ ...
ادامه مطلب
شماره کارگر اسباب کشی
شماره کارگر اسباب کشی
یکی از خدمات بسیار مهمی که در هر شهری صورت می‌گیرد و مشتریان زیادی آن را درخواست می‌کنند خدمات مختلف اسباب ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱