بسته بندی مبل برای اسباب کشی

بسته بندی مبل برای اسباب کشی

از مهم‌ترین وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، می‌توان به مبل‌ها اشاره کرد. مبلمان یک‌خانه مهم‌ترین وسیله‌هایی هستند که هم باعث زیبایی خانه شده و هم می‌توانند به نشستن راحت‌تر ساکنین منزل یا مهمانان کمک کنند. اما نکته‌ای مهم در رابطه با این وسیله کاربردی وجود دارد. مبلمان اندازه‌ بزرگی دارند و به دلیل استفاده از چوب و فلز از وزن بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.
این موضوع باعث شده تا جابجایی آن‌ها کار کمی سخت و زمان‌بری باشد. اما اگر بسته بندی مبل برای اسباب کشی را به بهترین شکل انجام دهید خطر آسیب‌دیدن به مبل کمتر خواهد شد. همراه ما باشید تا نکاتی که در این رابطه وجود دارد را با هم بررسی کنیم. همچنین شما می‌توانید اسباب کشی منزل خود را به تکنسین‌های نیکا پک بسپارید تا با بسته بندی و جابجایی حرفه‌ای وسیله‌ها از آسیب‌دیدن به آن‌ها جلوگیری شود.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

اهمیت بسته بندی مبل برای اسباب کشی

یکی مراحل مهم در اسباب کشی جابجایی مبلمان است. در واقع مبلمان به دلیل اهمیت زیادی که برای افراد دارند از حساس‌ترین وسایلی هستند که در اسباب کشی باید توسط کارگر خالی اسباب کشی جابجا شوند. این وسیله کاربردی حجم و وزن بالایی دارند. این موضوع باعث سخت‌تر شدن جابجایی آن می‌شود.

از طرف دیگر تاج، دسته‌ها و پایه‌های مبل معمولاً از جنس چوب هستند که بسیار آسیب‌پذیر بوده و به‌راحتی خراش برمی‌دارند. در چنین شرایطی تنها راه‌حلی که بتوانید از مبلمان خود در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید بسته بندی مبل برای اسباب کشی است.

چه ابزاری برای بسته بندی مبل نیاز داریم؟

اما قبل از هر چیزی باید بررسی کنیم و ببینیم که چه ابزار و وسایلی برای بسته بندی نیاز داریم. ابزار مختلفی برای این کار به وسایل و ابزار مختلفی نیاز دارید که علاوه بر راحت‌تر کردن کار باعث سالم ماندن و آسیب نرسیدن به مبلمان شما شود. مهم‌ترین این وسیله‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • پتو مسافرتی
  • طناب
  • چسب ۵ سانتی‌متری
  • سلفون یا پلاستیک محکم
  • کاغذ بسته بندی
  • کارتن مقاوم
  • پلاستیک حباب‌دار
  • روکش محافظ

ابزار بسته بندی مبل

با استفاده از این وسایل می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. به طور مثال با کمک پتو می‌توانید مبل را بسته بندی کرده و از ضربه دیدن آن در خودروی اتوبار تهران جلوگیری کنید.

نکاتی برای بسته بندی مبل

اگر می‌خواهید بسته بندی مبل برای اسباب کشی را انجام دهید، باید بدانید که این کار دارای نکات مختلف و تخصصی می‌باشد. انجام این کار سخت نیست و می‌توانید در کمترین مراحل آن را انجام دهید. اما این نکات می‌توانند کیفیت بسته بندی را افزایش داده و بیشتر از مبل در برابر آسیب محافظت کنند. مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

قبل از بسته بندی مبل را تمیز نمایید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با بسته بندی مبل برای اسباب کشی وجود دارد تمیزکردن مبل قبل از بسته‌بندی می‌باشد. اگر می‌خواهید مبلمان خود را برای جابجایی و اسباب کشی بسته بندی کنید بهتر است از قبل آن را به طور کامل تمیز کرده باشید. تمیزکردن مبل می‌تواند گردوغبار و آشغال‌هایی که حین جابجایی روی مبل نشسته‌اند را پاک کند. از طرف دیگر این‌گونه پس از ورود این مبل‌ها به خانه جدید شما باعث کثیف‌شدن محیط نمی‌شوند.

ابعاد مبل را اندازه‌گیری کنید

قبل از انجام بسته بندی مبل برای اسباب کشی توسط کارگر تخلیه بار باید ابعاد مبل را اندازه‌گیری کنید. این کار باید در اولین مرحله انجام شود؛ اما اهمیت آن به چه دلیلی است؟ شما برای بسته بندی مبل نیازمند نایلون‌های حباب‌دار یا سلفون‌های مخصوصی هستید.

در چنین صورتی باید بدانید که چه مقدار از این متریال‌ها را برای بسته بندی نیاز دارید. به همین دلیل باید قبل از خرید متریال‌های بسته بندی ابتدا مبلمان خود را اندازه‌گیری کنید تا بدانید به چه مقدار نایلون یا سلفون برای بسته بندی نیاز دارید.

مسیر جابجایی مبلمان را از قبل مشخص نمایید

نکته مهمی که می‌تواند کیفیت جابجایی مبلمان شما را بیشتر کرده و آن را ساده‌تر کند مشخص‌کردن مسیر جابجایی است. مبل‌ها اندازه ‌بزرگی دارند و این امر نیز باعث شده جابجایی آن‌ها در منزل کمی سخت باشد. به همین دلیل بهتر است وسایلی که در مسیر جابجایی مبل هستند را از سر راه برداشته و راهی را برای این کار باز کنید. این گونه به‌راحتی مبل از محیط شلوغ خانه خارج شده و دردسری برای شما ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین نکات بسته بندی مبل برای اسباب کشی دانست.

مسیر جابجایی مبلمان

اعضای جداشدنی را از مبل جدا کنید

مبل‌ها مدل‌های مختلفی دارند که برخی از آن‌ها دارای قطعات جداشدنی هستند. علاوه بر بالشت‌ها و کوسن‌ها، در برخی از مدل‌ها می‌توان دیگر بخش‌های مبل را جداسازی کرد. اگر مبل شما بدین صورت است بهترین کار این می‌باشد که قبل از هر کاری این قطعات را جدا کنید تا جابجایی مبل کار راحت‌تری شود.

جداکردن بالشت‌ها و کوسن‌ها از مبل علاوه بر کمتر کردن فضای آن باعث می‌شود تا راحت‌تر و سریع‌تر قابلیت جابجایی آن را داشته باشید. پس از جداکردن بالشت ها حتماً آن‌ها را درون کیسه یا پتو قرار دهید تا گردوغبار روی آنها ننشیند.

از سلفون یا نایلون‌های حباب‌دار ضخیم استفاده نمایید

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که بهتر است مبل‌ها را با کمک سلفون و نایلون بسته بندی کنید. جهت بسته بندی مبل برای اسباب کشی باید از نایلون‌های حباب‌دار یا سلفون‌های ضخیم استفاده کنید تا میزان آسیب‌پذیری مبل را به بهترین شکل ممکن کاهش دهید. تاج، دسته‌ها، پایه‌ها و دیگر بخش‌های مبل نسبت به ضربه حساسیت بالایی دارند و این موضوع نیز موجب شده تا محافظت از آن‌ها در برابر ضربه بسیار مهم باشد.

سخن پایانی

مبل‌ها از مهم‌ترین ابزار و وسایلی هستند که در هر خانه‌ای وجود دارند. جابجایی مبل در اسباب کشی معمولاً یکی از کارهای چالش‌برانگیز است. این امر به دلیل وزن بالا و اندازه ‌بزرگ و عریض مبل‌ها می‌باشد. اما راه‌حل چیست؟ بهترین راه‌حل برای این کار بسته بندی مبل برای اسباب کشی است؛ در صورتی که مبل‌ها را بسته بندی کنید آن‌ها را در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی مقاوم کرده‌اید.

در این مقاله هر چیزی که در رابطه با بسته بندی مبل برای اسباب کشی نیاز داشتید را با هم بررسی کردیم. همچنین شما دوستان عزیز می‌توانید برای بسته بندی صحیح و جابجایی حرفه‌ای مبلمان منزل خود در اسباب کشی از تکنسین‌های باربری نیکا پک که یکی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های باربری در تهران می‌باشد کمک بگیرید.

سایر مقالات نیکا پک

اشتباهات باربری و اسباب کشی
اشتباهات باربری و اسباب کشی
در هنگام باربری و اسباب کشی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوید که موجب وارد شدن خسارت روی وسایل و همچنین ...
ادامه مطلب
شماره کارگر اسباب کشی
شماره کارگر اسباب کشی
یکی از خدمات بسیار مهمی که در هر شهری صورت می‌گیرد و مشتریان زیادی آن را درخواست می‌کنند خدمات مختلف اسباب ...
ادامه مطلب
شرکت بسته بندی اثاثیه منزل
بسته بندی اثاثیه منزل
بسته بندی اثاثیه منزل یکی از مراحل مهم در اسباب کشی، بسته بندی اثاثیه منزل است که اگر به درستی انجام ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱