بهترین روش اسباب کشی

بهترین روش اسباب کشی

انجام روند اسباب‌کشی همواره می‌ تواند با مشکلات و چالش‌ های مختلفی همراه باشد که برای بسیاری از ما خسته کننده و سرسام آور است. اما نیازی به نگرانی نیست، چرا که روش ها و ترفندهای مختلفی برای این کار وجود دارد که روند انجام کار را برای شما بسیار راحت تر خواهد کرد. این موارد را در ادامه با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا بتوانید به روند حمل و نقل وسایل خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

استفاده از خدمات شرکت‌ های اتوبار یا فعال در زمینه خدمات باربری

امروزه در شهرهای بزرگ، شرکت‌ های مختلفی در زمینه ارائه خدمات باربری فعالیت دارند که استفاده از خدمات آنها به شما امکان این را می دهد که با خیال راحت روند اسباب کشی خود را توسط کارگر اسباب کشی تهران یا خودتان طی کنید.

این شرکت ها علاوه بر اینکه وی کار آموزش دیده در اختیار شما می‌ گذارند و با استفاده از وسایل نقلیه استاندارد روند حمل و نقل و انجام می‌ دهند؛ با بیمه کردن بار اجازه می دهند تا بتوانید به راحتی روند کارهای خود را طی کنید. از طرفی هر گونه اتفاقی که برای بار رخ دهد، تحت پوشش بیمه خواهد بود.

قبل از اسباب کشی وسایل خود را پاکسازی کنید

پاکسازی وسایل و مرتب کردن آنها قبل از اسباب کشی باعث می‌ شود تا بتوانید وسایل ناکارآمد و اضافه را دور بریزید. کافیست در زمان مرتب سازی وسایل خود یک کیسه زباله در دست بگیرید و هر وسیله ناکارآمدی را درون آن قرار دهید تا به این صورت دیگر مجبور به حمل و نقل وسایل اضافه نباشید.

به عنوان مثال بسیاری از وسایل مانند اسباب بازی های قدیمی و بلااستفاده، وسایل خراب و مستعمل و… جایی بین وسایل مورد نظر شما در زمان اسباب‌ کشی نخواهند داشت. از سوی دیگر تمیز کردن وسایل باعث می‌ شود تا روند چینش آنها در مقصد راحت تر و در زمان کمتری انجام شود.

نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید

یکی از اصول اسباب کشی آسان توسط کارگر خالی حمل اثاثیه منزل این است که خونسردی خود را حفظ کنید و بعد از آن کار را شروع نمایید. انجام این کار باعث می شود تا با ذهن بازتری سراغ روند اسباب‌ کشی بروید و دیگر نگران حمل و نقل وسایل اضافه یا بروز مشکلاتی مانند شکستن وسایل و… نباشید.

در بسیاری از موارد وجود اضطراب در زمان انجام اسباب کشی باعث خسارت دیدن وسایل خواهد شد و وقت زیادی را از شما تلف خواهد کرد.

به وسایل حساس توجه ویژه داشته باشید

بسیاری از ظروف شکستنی یا تجهیزات الکترونیکی مختلف از حساسیت بالایی در زمان اسباب کشی برخوردارند. از همین رو برای افزایش ایمنی آنها می توانید از لباس های خود یا روزنامه های باطله استفاده کنید.

استفاده از روزنامه های باطله با این ظروف مختلف مانند بشقاب های چینی یا سایر ظروف شکستنی باعث می‌شود تا در اثر برخورد آنها، مشکلی به وجود نیاید.

از سوی دیگر بسته بندی های انجام شده برای این وسایل باید به شکلی باشند که میزان تکان خوردن آنها را در زمان حمل و نقل به حداقل برساند. این موضوع باعث می‌ شود تا بتوانید به بهترین نحو ممکن و با خسارت حداقل روند کارهای خود را طی کنید.

از سوی دیگر چینش وسایل مختلف حساس و شکستنی درون بسته بندی های منظم به شما اجازه می دهد تا در زمان تخلیه بار بچینش مجدد آنها روند کار را با سرعت بسیار بیشتری طی کنید.

کمدها را خالی نکنید

در بسیاری از موارد خالی نکردن کمدهایی که درون آنها وسایل مختلفی مانند لباس وجود دارد، باعث می شود تا فضای کمتری برای حمل و نقل وسایل خود نیاز داشته باشید.

از آنجایی که لباس ها وزن کمی می گیرند اما حجم آنها نسبتا بالاست، کافیست تا در زمان حمل و نقل وسایل خود، لباس های خود را درون کمدها قرار دهید و درب یا کشوی آنها را قفل کنید.

اما فراموش نکنید که برای این کار بهتر است لباس ها یا سایر وسایل درون یک کمد را کاملا تمیز کرده و بارهای اضافه را از آنها جدا کنید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر درون کمد وسایل حساس شکستنی وجود دارد آنها را از کمد خارج کرده و درون بسته بندی های مخصوص وسایل قرار دهید.

مراقب وسایل ارزشمند و قیمتی خود باشید

بهتر است و وسایل ارزشمند مختلف مانند جواهرات را درون بسته‌ بندی های خاصی قرار دهید و آنها را با استفاده از وسیله نقلیه خود جابجا کنید.

در ضمن بهتر از قبل از قرار دادن آنها درون بسته بندی خاص حتماً یک لیست از وسایل درون آن تهیه کرده و آن را همراه خود نگه دارید تا به این صورت مطمئن شوید که هیچ کدام از وسایل قیمتی را گم نخواهید کرد.

با اینکه بسیاری از شرکت های معتبر فعال اتوبار تهران بیمه نامه معتبر در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، اما به دور از ارزش مادی، یک قطعه جواهر ممکن است ارزش معنوی زیادی برای یک فرد داشته باشد و گم شدن آن اصلا خوشایند نیست.

لوازم شخصی هر فرد را درون بسته بندی مخصوص قرار دهید

بسیاری از وسایل موجود در یک اتاق خواب ممکن است وسایل و تجهیزات شخصی یک فرد باشند. از همین رو بهتر است در زمان اسباب کشی هر فرد وسایل شخصی و ضروری خود را که نسبت به آنها حساسیت بالایی دارید، درون یک بسته‌بندی خاص قرار دهد.

پیشنهاد می‌ شود تا نام خود را نیز بر روی آن بسته بندی بنویسید تا در زمان چینش وسایل بتوانید راحت تر و سریعتر روند کار را طی کنید.

توجه به اصول جمع آوری لوازم دکوری یا تابلوها

تابلوهای لوازم دکوری مختلف را بهتر است درون مقوای محکم قرار دهید و به دور آنها حوله یا روزنامه باطله بپیچید. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید آنها را درون جعبه های جداگانه قرار دهید تا به این صورت از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین در صورتی که یک تابلو یا یکی از لوازم دکوری ابعاد بزرگی دارد بهتر است آن را به صورت ایمن درون حوله یا روزنامه پیچید و به شکلی کناره بارها قرار دهید که هیچگونه فشاری به آن وارد نشود.

از طرفی اگر یک اثر هنری یا تابلو خاصی را به عنوان به کار در خانه خود نگهداری می کنید که قیمت بالایی دارد، پیشنهاد می شود برای اطمینان بیشتر آن را با وسیله شخصی خود به مقصد مورد نظر حمل کنید.

انرژی خود را حفظ کنید

انجام روند اسباب کشی می تواند انرژی زیادی از شما بگیرد و از همین رو توصیه می شود که با خوردن غذاهای مقوی در روز اسباب کشی انرژی خود را افزایش دهید.

بالا بودن سطح انرژی شما باعث می‌شود تا هوشیاری بیشتری در زمان چک کردن وسایل مختلف بعد از اسباب کشی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می شود که سعی کنید کلیه روند کارهای خود را در کمترین زمان ممکن طی کنید.

چرا که هرچقدر روند اسباب کشی توسط کارگر حمل بار سنگین و یا شما برای شما بیشتر طول بکشد، میزان خستگی شما افزایش خواهد یافت و نمی توانید به درستی مراحل ضروری برای انجام کارها را طی کنید.

نکته پایانی

بعد از اتمام روند اسباب کشی باید بررسی کنید که آیا تمامی وسایل به درستی منتقل شده‌ اند یا خسارتی به آنها وارد نشده است. پیشنهاد می‌ شود برای انجام این کار به شکل اصولی قبل از شروع اسباب کشی و بسته بندی وسایل یک لیست از بسته بندی های خود و وسایل موجود در آن آماده کنید.

در اختیار داشتن این لیست به شما اجازه می دهد تا بتوانید بعد از اتمام کار به راحتی وضعیت سلامت و یا موجود بودن و اساسی خود را راحت‌ تر چه کنید.

از سوی دیگر وقتی سراغ استفاده از از خدمات شرکت های فعال در زمینه باربری بروید، در صورت به وجود آمدن هرگونه خسارت می توانید این موضوع را به آنها اعلام کرده و منتظر جبران آن باشید.

این در صورتی است که وقتی خود شما قصد اسباب کشی را دارید و به یکی از وسایل خود آسیب می زنید دیگر امکان جبران خسارت وجود ندارد و از جیب خود باید هزینه‌ های مربوطه را بپردازید.

سایر مقالات نیکا پک

جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی
جلوگیری از کمردرد هنگام اسباب کشی
بسیاری از مردم بر این باورند که می دانند روش درست بلند کردن اجسام سنگین چگونه است؛ اما وقتی هنگام بلند ...
ادامه مطلب
کارگر حمل یخچال
کارگر حمل یخچال
یخچال از سری وسایلی است که در اسباب کشی امکان جابجا کردن آن توسط خودمان وجود ندارد که بهترین راه حل ...
ادامه مطلب
کارگر بسته بندی اثاثیه منزل
کارگر بسته بندی اثاثیه منزل
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هر کسی در رابطه با اسباب کشی بررسی کند این است که اسباب کشی را ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱