تفاوت باربری و اتوبار

تفاوت باربری و اتوبار چیست؟

باربری و اتوبار دو کلمه رایج در بازار حمل و نقل است. اگرچه این دو کلمه اغلب به عنوان مترادف به کار گرفته می شوند، با این حال با یکدیگر متفاوت اند. در حقیقت باربری اعم از اتوبار بوده و معنای کلی تری دارد. در ادامه این مقاله از نیکاپک به بررسی و تشریح تمایزات میان باربری و اتوبار خواهیم پرداخت.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

باربری چیست؟

عبارت باربری به هر گونه حمل و نقل و جابجایی بار از نقطه ای به نقطه دیگر و به کمک هر وسیله نقلیه ای اشاره دارد. شما برای انتقال بار به هر نقطه دیگری از کشور می توانید به شرکت های حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان مراجعه کرده و آنها بسته به مبدا یا مقصد مورد نظر شما و با توجه به نوع بار، وسیله نقلیه مناسب را برای انتقال بار پیشنهاد می دهند.

برای مثال در صورتی که بخواهید مقدار 100 کیلو بار را از تهران به قشم منتقل کنید، شرکت باربری باید با استفاده از اتومبیل بار مورد نظر از تهران به یکی از شهرهای ساحل خلیج فارس فرستاده و از آنجا با استفاده از کشتی یا قایق های باربری، به جزیره قشم منتقل کند. بسته به این که شما چقدر برای رسیدن بار مورد نظر به مقصد عجله داشته باشید، شرکت باربری می تواند از وسایل نقلیه دیگری مانند هواپیما یا قطار نیز برای جابجایی بار استفاده کند.

بنابراین واژه باربری یک واژه کلی است که معنای گسترده ای دارد. باربری، هرگونه جابجایی بار از نقطه ای به نقطه دیگر جهان، اعم از انتقال زمینی، ریلی، دریایی و هوایی را شامل می شود.

علاوه بر این شرکت های باربری همه وسایل نقلیه زمینی مورد نیاز برای حمل هرگونه بار، اعم از 18 چرخ، کمرشکن، بوژی و… را در اختیار دارند و حتی بارهای صنعتی و سنگین وزن را می توانند به راحتی جابجا کنند. مهم ترین مزیت باربری، خصوصا برای بارهای حساس و گران قیمت که به فاصله های دوری منتقل می شوند، علاوه بر داشتن بارنامه های دولتی معتبر، بیمه بودن بار است.

در شرکت های باربری، شما می توانید با پرداخت هزینه ای، بیمه نامه معتبری را برای بار خود صادر کرده و علاوه بر تضمین سلامت آن، در صورت هرگونه آسیب، خسارت آن را دریافت نمایید.

اتوبار چیست؟

اتوبار به لحاظ لغوی ترکیبی از دو واژه اتو و بار است و اشاره به حمل و نقل اتومبیلی یا زمینی دارد. این واژه اغلب برای شرکت ها و موسساتی که به جابجایی و حمل و نقل بار و اثاثیه درون شهرها و یا به صورت بین شهری می پردازند، به کار گرفته می شود.

شرکت های اتوبار فقط وسایل نقلیه زمینی و کارگر اسباب کشی غرب تهران یا سایر مناطق استفاده می کنند و در این حوزه نیز دارای محدودیت هستند. به این معنا که همه انواع ماشین های سنگین و سبک برای حمل بار را در اختیار نداشته و تنها ماشین ها و کامیون هایی برای حمل بارهای محدود و در مسافت های نسبت کم را به کار می گیرند.

خودروهای مورد استفاده در اتوبار اغلب شامل وانت پیکان، وانت نیسان، مزدا وانت، کامیون های مسقف و غیر مسقف 4 متری، 5 متری و 6 متری را شامل می شود.

تفاوت ها و شباهت های باربری و اتوبار

همانگونه که گفته شد باربری و اتوبار گاهی به صورت مترادف به کار می روند، اما دارای تفاوت هایی نیز هستند که در ادامه به هر دو خواهیم پرداخت:

شباهت اتوبار و باربری

● اتوبار و باربری هر دو به حمل و جا به جایی بار از نقطه ای به نقطه دیگر اشاره دارند.

● هر دو در حمل بار از وسایل حمل و نقل زمینی استفاده می کنند.

● هر دو به صورت درون شهری و برون شهری به حمل بار می پردازند.

تفاوت اتوبار و باربری

● اتوبار تنها به حمل و نقل و جابجایی زمینی بارها اشاره دارد، اما باربری حمل بار با همه انواع وسایل نقلیه زمینی، هوایی، ریلی و دریایی را شامل می شود.

● اتوبار تنها به حمل بارهای سبک و نیمه سنگین می پردازد، اما باربری همه انواع بارهای سبک، نیمه سنگین و سنگین را جا به جا می کند.

● اتوبار تنها خودروهای حمل بار معمولی را در اختیار دارد، اما باربری همه انواع خودروهای حمل بار سنگین و خیلی سنگین برای حمل آهن آلات و ابزار و مواد صنعتی را نیز در اختیار دارد.

● اتوبار تنها به حمل و جابجایی بار در مناطق شهری و بین شهری و فواصل نزدیک می پردازد، اما باربری به حمل بار در سراسر نقاط کشور و حتی جهان نیز می پردازد.

مزایای باربری و اتوبار

همانگونه که گفتیم اتوبار به نوعی زیر مجموعه باربری قرار می گیرد. با این حال با توجه به تفاوت هایی که میان آن دو وجود دارد، هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به مزایای هر کدام خواهیم پرداخت:

مزایای استفاده از باربری

● با توجه به اینکه شرکت های باربری خودروهای تخصصی تری برای حمل بار در اختیار دارند، حمل بارهای حساسی مانند مواد غذایی، مواد فاسد شدنی و بارهای بسیار سنگین، با استفاده از خدمات باربری بسیار مناسب تر است.

● شرکت های باربری دارای بارنامه های دولتی و کاملا معتبرند که منجر به تامین امنیت بارهای مورد نظر و اطمینان نسبت به رسیدن آن ها به مقصد می گردد.

● در شرکت های باربری امکان صدور بیمه نامه برای بارهای حساس و گران قیمت وجود دارد و متضمن سلامت و جبران خسارت های آن خواهد بود.

مزایای استفاده از اتوبار

● با توجه به اینکه اتوبار برای حمل بارهای درون شهری و برون شهری در فواصل نزدیک مناسب است، در هنگام حمل اثاثیه و بارهای جزئی، استفاده از آن می تواند گزینه مناسب تری باشد.

● شرکت های اتوبار دارای اتومبیل های سبک و کوچک برای حمل بارهای جزئی هستند و به همین دلیل در حمل و نقل های درون شهری و کم وزن، دارای هزینه مناسب تری هستند.

● شرکت های باربری اغلب دارای نیروهای خدماتی برای حمل بار نیز هستند که می توانید در هنگام سفارش خودرو، آن را سفارش داده و همه مراحل جابجایی و حمل بار را به آن ها بسپارید.

جمع بندی

با دانستن تفاوت میان باربری و اتوبار، خواهید توانست با توجه به نوع و حساسیت بار، مسافت ارسالی و زمان مورد نظر برای ارسال بار به شرکت های باربری یا اتوبار معتبر مراجعه نمایید.

شرکت نیکاپک به عنوان یک مجموعه معتبر در زمینه اتوبار تهران با ارائه کلیه خدمات بسته بندی اثاثیه منزل، حمل و نقل و باربری میتواند در این زمینه راهنمای شم باشد.

 

سایر مقالات نیکا پک

حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان
حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان
حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان یکی از خدمات شرکت باربری نیکا پک در جهت رفاه حال شما تهرانی های ...
ادامه مطلب
انتخاب بهترین ماشین حمل اثاثیه
راهنمای انتخاب بهترین ماشین حمل اثاثیه
یکی از مهم ترین نکات هنگام بسته بندی اثاثیه منزل و حمل آنها، انتخاب کامیون می باشد زیرا عدم انتخاب درست ...
ادامه مطلب
بهترین روش اسباب کشی
بهترین روش اسباب کشی
انجام روند اسباب‌کشی همواره می‌ تواند با مشکلات و چالش‌ های مختلفی همراه باشد که برای بسیاری از ما خسته کننده ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱