چینش اثاثیه در ماشین باربری

چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل در ماشین باربری و حمل بار

در زمان اسباب کشی یکی از مراحل بسیار حساس، چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل در ماشین باربری و حمل بار است. انجام این کار به صورت اصولی باعث می‌ شود تا خسارت های احتمالی که ممکن است به وسایل شما وارد شوند را به حداقل برسانید. از طرفی باید به یاد داشته باشید که روند حمل و نقل وسایل با استفاده ماشین های گوناگون اگر به شکل اصولی انجام نشود، آسیب زیادی به کلیه لوازم شما خواهد رساند.
دریافت مشاوره و رزرو سرویس
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اسباب کشی یا بسته بندی با کارشناسان نیکا پک در ارتباط باشید.
فهرست محتوا

 

روند بسته بندی وسایل را به صورت اصولی انجام دهید

زمانی که بسته بندی اثاثیه منزل مختلف خانه به شکل اصولی و استاندارد انجام شده باشند، احتمال خسارت تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این بسته بندی صحیح باعث می شود تا فضای کمتری برای قرار دادن وسایل اشغال شود و به این صورت امکان جابجایی حجم بیشتری از وسیله را داشته باشید. استفاده از کارتن یا جعبه مناسب باعث می شود تا وسایل به صورت منظم درون وسیله نقلیه مورد نظر قرار بگیرند.

همچنین وقتی سطح زیرین و روی کارتن را با استفاده از پارچه یا پلاستیک های حبابدار بپوشانید، احتمال آسیب دیدن آنها را کاهش خواهید داد. همچنین بهتر است با استفاده از چسب مخصوص و پهن گوشه ها، بخش زیرین و روی کارتن ها را بپوشانید.

البته در مواردی مشاهده می ‌شود که بعضی از وسایل خاص را نمی توان درون بسته بندی قرار داد. از همین رو بکارگیری پتو یا نایلون های حبابدار به ما کمک می کنند تا فشار ناشی از ضربات یا حمل و نقل را تا حد زیادی کاهش دهیم.

انجام بسته بندی به صورت اصولی باعث می شود تا نظم قرار گیری وسایل درون ماشین حمل و نقل افزایش پیدا کند و به این صورت تکان خوردن آنها به حداقل برسد.

مطالب مرتبط: بهترین روش اسباب کشی

ابتدا وسایل سنگین را درون ماشین بچینید

در زمان قرار دادن وسایل درون ماشین حمل و نقل بهتر است ابتدا با وسایل یا لوازم سنگین شروع کنید. در این مرحله تمامی وسایلی که حجم بالا یا وزن زیادی دارند را درون خودرو مورد نظر قرار داده و سپس وسایلی که حجم پایین تری دارند یا سبک تر هستند را روی آنها می چینید.

همچنین پیشنهاد می شود تا در هر مرحله از حمل و نقل، توازن بین بارهای سنگین و سبک را رعایت کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید با هر بار رفت و آمد حجم وسایل بیشتری را با خود ببرید.

البته در غیر این صورت شاهد آن خواهید بود که کل وسیله نقلیه با وسایل و لوازم سبک پر شده و دیگر جایی برای قرار دادن سایر اثاثیه نیست.

وسایل بزرگ مانند سرویس های چوبی، ماشین لباسشویی، مبلمان های بزرگ، یخچال و… را در در مرحله اول بارگیری نمایید. وقتی وسایل سنگین در چه بار قرار بگیرند به مرکز ثقل ماشین نزدیک تر هستند و احتمال تکان خوردن آنها کاهش می یابد.

همچنین انجام این کار باعث می‌شود تا بتوان سایر وسایل مورد نیاز را روی این قسمت های سنگین قرار داد. علاوه بر مزایای که تا اینجای کار گفتیم، انجام این کار باعث می شود روند تخلیه بار راحت تر طی شود.

مطالب مرتبط: انواع ماشین های اتوبار

روند چیدن وسایل در کامیون

کامیون حمل بار یکی از وسایل پرکاربرد برای انجام روند اسباب کشی و حمل و نقل وسایل است. برای انجام این کار توسط خودتان یا کارگر اسباب کشی تهران اول از همه باید به یاد داشته باشید که به زور تمامی وسایل خود را درون کامیون جایی ندهید.

چرا که این کار باعث می شود تا در زمان تخلیه ماشین به مشکل بر بخورید و از طرفی فشار بیشتری به لوازمی که درون وسیله نقلیه چیده ای وارد شود. پر کردن بیش از حد وسیله نقلیه باعث می ‌شود تا فشار بیشتری به وسایل شما وارد شود و احتمال آسیب دیدن آنها افزایش می یابد.

از سوی دیگر وجود فضای خالی بین وسایل مختلف درون کامیون احتمال تکان خوردن آنها را افزایش خواهد داد. وسیله نقلیه مورد نظر نباید بیش از حد فضای خالی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت وسایل تکان خواهند خورد و همین زمینه ساز خسارت می گردد.

بعد از اتمام بارگیری نیز بهتر است با تجهیزات لازم بار را مهار کنید تا به این صورت احتمال بروز مشکلات گوناگون کاهش یابد.

روند چینش بار در مسیرهای بین شهری چگونه است؟

زمانی که قصد حمل و نقل وسایل خود در مسیر های بین شهری را دارید،باید حتماً به این موضوع مهم توجه داشته باشید که احتمال بروز خسارت در چنین مسیر هایی بیشتر است. پس به همین دلیل باید روند چیدمان وسایل را با دقت بیشتری انجام دهید.

اولین نکته ای که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که حتماً از وسایل نقلیه سقف دار برای انجام این کار استفاده کنید تا در صورت بارش برف یا باران آسیبی به وسایل شما نرسد.

همچنین از کارتون ها یا بسته بندی هایی با ابعاد مناسب بهره بگیرید تا در زمان حمل و نقل وسایل وقت کمتری از شما تلف شود و روند کار با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

بهتر است در چنین شرایطی حتماً تمامی وسایل خود را درون بسته بندی قرار دهید میزان فشار وارد روی آن ها و تکان خوردن به حداقل برسد. از سوی دیگر بهتر است از خدمات شرکت های فعال در زمینه باربری استفاده کنید تا به این شکل با اطمینان خاطر بیشتری اسباب کشی را به پایان برسانید.

نکات کلیدی برای چیدن وسایل درون ماشین باربری

نکاتی که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم کمک می‌کنند تا روند کار را به صورت ایمن و صحیح طی کنید. این موارد عبارتند از:

● بهتر است وسایل سنگین و بزرگ را در انتهای خودرو قرار دهید.

● در مرحله بعدی نوبت به چیدن بسته بندی های گوناگون و کارتن ها می رسد.

● بسته بندی تمامی لوازم و وسایل در زمان حمل و نقل باعث می شود تا احتمال آسیب دیدن آنها به حداقل برسد.

● استفاده از جعبه های سالم که به صورت صحیح روی هم چیده شدن باعث می شود تا احتمال سقوط وسایل کاهش پیدا کند و از گم شدن آنها نیز جلوگیری کنید.

● بهتر است وسایل با ارزش مانند مدارک، جواهرات و… راه خودتان با وسیله نقلیه شخصی جابجا کنید.

سخن نهایی

امروز شرکت های فعال در زمینه باربری برای اطمینان خاطر مشتریان خود، بار را در مراحل مختلف اسباب‌ کشی بیمه می‌ کنند تا به این صورت بتوانید با خیال راحت روند کار را طی کنید.

از آنجایی که شرکت های مختلفی در این زمینه فعال هستند روند انتخاب گزینه مناسب می تواند کمی شما را سردرگم کند. از همین رو بهتر است از خدمات مختلف که توسط شرکت های گوناگون ارائه می شود را مورد بررسی قرار داده و از این قضیه اطمینان حاصل کنید که کدام یک گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

کارشناسان ما در سایت نیکاپک آماده اند تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند و راهنمایی های لازم را در اختیارتان بگذارند.

 

سایر مقالات نیکا پک

وظایف شرکت باربری
وظایف شرکت باربری چیست؟
امروزه حمل و نقل وسایل به لطف پیشرفت انواع وسیله نقلیه و روش های گوناگون رونق بسیار زیادی گرفته است. به ...
ادامه مطلب
بسته بندی کتاب برای اسباب کشی
بسته بندی کتاب برای اسباب کشی
اسباب کشی که از مهم‌ترین مراحل برای تعویض خانه به حساب می‌آید دارای مراحل بسیار زیادی می‌باشد. شما دوستان عزیز باید ...
ادامه مطلب
روش صحیح جابجایی گل و گیاه
روش صحیح جابجایی گل و گیاه
شاید بتوان گفت یکی از حساس ترین مراحل بسته بندی اثاثیه منزل و اسباب کشی، جابجایی گل و گیاه می باشد. ...
ادامه مطلب
اشتراک گذاری محتوا :
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم : ۰۲۱۲۲۱۴۰۹۶۱